tisdag 15 december 2009

Och grannarna bara sover...

Varje kväll när jag ska gå och lägga mig inträffar följande:
Shit nu har 22-nyheterna börjat, jag borde redan ha gått och lagt mig vid det här laget med tanke på att jag ska amma 4-5 gånger (eller fler) i natt. Och grannarna mitt över (de med sneda stjärnan) har som vanligt kommit i säng 21:30. De går säkert och lägger sig så tidigt bara för att stressa mig.
22:01 Jag är ganska hungrig. Ska bara äta en tallrik yoghurt innan jag lägger mig.
22:02 Tittar in i kylen, ska precis ta fram yoghurten. Åh nej, Elvira skriker igen.
22:03 Ammar i fåtöljen framför nyheterna.
22:05 Ammar
22:20 Ammar
22:40 Ammar
22:59 Ammar - skit nu börjar det bli riktigt sent.
23:30 Ammar - har gett upp, blir ingen tidig kväll i kväll heller.
23:57 Lägger ner Elvira i sängen igen. Springer till köket eftersom jag vid det här laget inte kan tänka på något annat än min yoghurt. Känns som om jag kommer att svälta ihjäl under natten om jag inte får äta.
23:58 Äter samtidigt som jag hör att Elvira börjar vakna igen. Slänger i mig yoghurten och går in i badrummet får att borsta tänderna.
23:59 Hör hur Anders försöker lugna den vid det här laget galet uppjagade Viran som nu skriker i högan sky.
00:00 Ammar igen.
00:10 Ammar fortfarande
00:någonting. Har somnat medan jag ammar.

Slutsats: Det är min eviga hunger som ställer till det. Om jag hade gått och lagt mig första gången Elvira skrek hade jag somnat under amning klockan 22:någonting. Jag kanske kan skaffa några powerbars eller nåt att ha vid sängen...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar