fredag 11 december 2009

Felprogrammering

Klockan fyra på eftermiddagen är jag så trött att jag skulle kunna somna ståendes. Det är tur att barnen skriker efter mat och uppmärksamhet vid den tiden, annars hade jag nog somnat ifrån alltihop.. I dag var det extra jobbigt eftersom Anders är iväg på sin farmors begravning. Tankar till henne och hela familjen.

Barn är ju experter på att känna av stämningar och mina vet direkt när jag har svårt att räcka till. De reagerar då med att kräva extra mycket uppmärksamhet och kärlek. Omöjligt uppdrag med andra ord... Inte förrän halv tio i kväll hade alla tre somnat och nu - från att ha varit illamående av trötthet - är jag pigg som aldrig förr! Det måste ha blivit någon miss i programmeringen av mig. Jag är tydligen inställd på sömn mellan 16 och 22 - men sedan kan jag lätt vara uppe och parta hela natten.
- Va, ska ni gå och lägga er nu? Bara en liten stund till...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar