torsdag 4 mars 2010

Ge mig svettvärme!

Streptokock-uslingen verkar hålla mig i fast grepp - andra halsflussen fick jag efter två veckors uppehåll med penicillinet. Fy satan vad ont det gör! Nu några dagar in på kuren börjar det kännas bättre men fortfarande är jag sjukt trött. Den här veckan bjuder även på skrällhosta (Axel), ögoninflammation och förkylning (Tilda) samt magproblem (Elvira). Världens bästa norska fick även ställa in sitt besök till oss på grund av sönderhostat revben. Och vi som har längtat så. Nää, vad är det med den här vintern? Jag vill ha riktig svettvärme nu! Jag vill gå i shorts och linne och ändå svettas i skuggan. Jag vill klaga på att det är för varmt i stan och längta ut i skärgården. Jag vill sippa rosé och käka grillat. Jag vill köpa så många glassar till barnen att de tröttnar. Och jag vill bada, bada bada. Känna varmt vatten som omsluter kroppen. Hur långt kan det vara kvar?

3 kommentarer:

  1. Hej Mimmi, era stackare! Det låter som om ni har haft nog med sjukdomar och jobbigheter den här vintern. Vi får försöka se fram mot våren och tro på att den verkligen kommer och lyckas smälta bort dessa enorma snömängder.
    Har varit inne och läst här då och då men aldrig skrivit någon kommentar. Du skriver bra och rakt ur hjärtat. Kram till dig och din fina familj. Hoppas ni piggar på er.

    SvaraRadera
  2. Stackars, stackars er. Ni tycks ha råkat ut för allt elände vad gäller vinteråkommor. Jag hoppas innerligen att ni alla blir friska snart och får njuta av vårvintersolen och drömma vidare om den otroligt varma och långa sommaren (som bara måste hoppas) kommer till oss.
    När du mår bättre - kanske en "lekdate" för barnen och kaffe för dess mammor?
    Krya på dig kramar,
    Grannen (m sina för tillfället (?) friska avkomlingar)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för era omtankar och fina ord! Det måste ju bara vända snart...

    SvaraRadera