onsdag 22 september 2010

Utrullat

Får lite panik när jag tänker på mängden papper som denna trebarnsfamilj gör av med. Inte nog med att det går åt enorma mängder för att torka allt från snor i ansiktet, yoghurt på stolen och ketchup i håret - vi har väldigt bra hjälp i miljöförstöringen av vår ettåring. Som i måndags morse.

Jag upptäcker att hushållspappret är slut. Igen. Går och hämtar två nya rullar, som ligger i en öppnad fyrpacks-förpackning. Passerar badrummet på väg till köket, där ett av barnen behöver hjälp. Ställer följaktligen ner pappret på golvet medan jag går in i badrummet. Under de två minuter jag är där lyckas Elvira få ur en av rullarna ur förpackningen och sedan rulla ut HELA hushållsrullen. Åh nej! Tar allt papper, viker det och lägger det på köksbänken, där det bildar en megahög.

Under tiden går Elvira in på toaletten där hon ägnar sig åt att rulla ut HELA toalettrullen. Nej igen! Medan jag försöker rulla tillbaka toapappret går hon ut i köket, hittar en låda som inte är helt stängd. I lådan en ny rulle, denna med plastpåsar. Behöver nog inte förklara vad som händer sedan...

Så förlåt oss skogen! Vi får låsa in allt papper (eller eventuellt ettåringen) och bara ta fram det vid särskilda behov. Men särskilda behov kan tyvärr vara rätt ofta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar