måndag 6 september 2010

Tandagnissel

Rätt sänkt av en dunderförkylning som nu passerat alla i familjen (ja maken fick nog en mild släng). Och jag som skulle börja träna innan höstförkylningarna börjar avlösa varandra. Nej jag snörvlade mig igenom helgen och på söndageftermiddagen åkte jag dessutom på en illamåendeattack, med blixtrande huvudvärk och frossa, som varade i 12 timmar. Rätt mysko. Men så fort jag blir frisk från det här så...

Sonen har svårt att somna om inte någon sitter bredvid på sängkanten. Och ibland har han stört omöjligt att ligga still och slappna av. Ett tag gnisslade han även tänder vid läggningen, något som fick i alla fall mig, att få fullkomlig panik. Det där ljudet är fruktansvärt och skapar ilningar i hela kroppen. Och det är då , ja det är då, de där tomma hoten ploppar ut ur munnen snabbare än blixten.
- Gör du så där ramlar alla dina tänder ut!
Svaret utan ett spår av oro.
- Wow, undrar hur många pengar jag får från tandfen då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar