onsdag 15 september 2010

Lite neråt och lite uppåt

Dagens minus
Medan jag rotade fram barnens regnkläder i hallen, hällde Elvira ut ett nytt paket Finax BranMüsli Jordgubb över bordet, stolen och golvet i köket. Det är inte klokt vad mycket innehållet ser ut när det inte längre är i paketet...

Hade lovat mig själv att inte bli arg på barnen för att de toksegar hela mornarna och inte alls gör som jag vill. Misslyckades...

Fick småspringa, eftersom barnen toksegat ..., i fullkomligt ösregn till skolan. Elvira skrek som en vettvilling eftersom hon inte gillar regnskyddet på vagnen. Fanns liksom inget alternativ...

Fick vänta utanför dagis i 30 minuter i fullkomligt ösregn. Tilda börjar skolan 8.15 och Axel får inte vara på dagis förrän 9, eftersom jag fortfarande är föräldraledig. 8.45 stod jag inte ut längre utan smög in Axel bland de andra barnen. Elvira skrek hela tiden som en vettvilling eftersom... ja, ni vet.

En tappad gummistövel på väg hem från lekparken på eftermiddagen.

Äcklig middagsmat.

Tilda vill aldrig somna.

Dagens plus
När jag kom hem efter lämningen på morgonen blev Elvira jätteglad när jag tog bort regnskyddet.

Efter två koppar kaffe och torra kläder kändes livet betydligt bättre.

En återfunnen gummistövel i lekparken.

De två äldsta barnen gillade maten.

De två yngsta barnen somnade snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar