torsdag 21 januari 2010

Trångt

180 cm/5=36 cm = utrymme i bredd i sängen per familjemedlem. Vi har för närvarande tre nattvandrande barn - ja en får väl räknas som krypande - som kommer till oss varje natt. Eftersom barnen är betydligt mindre än oss vuxna skulle man ju kunna hoppas att detta på något sätt skulle korrelera med platsen de tar i sängen. Men icke! Ett barn på drygt en meter- som ser rätt liten ut ståendes- som sedan lägger sig på tvären i sängen har ju redan tagit mer än halva utrymmet. Och två till som gör på samma sätt - ja ni fattar... Och även om barnen hållit sig till sina 36 centimeter så inser man snabbt att 36 centimeter inte ens räcker till en inte alltför axelbred tjej som jag själv. I går natt vaknade jag dessutom av att utrymmet på längden förkortats avsevärt - jag fick helt enkelt inte plats med benen längre. I min mitt halvkomiga tillstånd var jag nära att bara knuffa till det som låg i vägen för att få räta på benen - tills jag insåg att det var maken som lagt sig i fotänden i ett desperat försök att sno åt sig lite space...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar