fredag 1 januari 2010

Bara så dagen efter

Mycket firande har det varit på sistone. Det började redan helgen innan jul med tjuvstart och minijulafton (som inte var särskilt mini med tanke på att jultomten dök upp redan då och hade med sig mååånga paket). Detta följt av riktiga julafton med ännu en tomte och fler paket och sedan alla andra juldagar och därefter i går en lyckad nyårsafton. Sälen, riktig vinter, nära vänner, många barn, skön stämning - det är så jag vill ha det. Under dagen när vi höll på med förberedelserna fick jag en sån härlig lyckokänsla. Jag gillar att det blir lite rörigt - men utan stress - och att alla hjälps åt. Eller alla och alla - själv vek jag nog bara servetter och tände ljus... Men som tur var fanns det andra som gjorde desto mer. Och i dag är det bara så... dagen efter. Och det är så skönt! (Även om jag saknar några av vännerna som fick åka hem tidigare än tänkt). Efter pulkaåkning på tomten och schyssta oxfilérester till lunch slappar barnen till tecknat. Hoppas, hoppas, hoppas de somnar på mindre än en timmes nattning i kväll (och att jag själv håller mig vaken). Så jag får frossa i snacks, godis och skräptv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar