onsdag 25 november 2009

Pigg - not!

Det kan inte finnas en genetisk förklaring till att lilltjejen vaknar halv sex varje morgon. Hennes pappa och jag har har aldrig uppskattat arla morgonstund. Det är verkligen mysigt med tjejens "mamma mamma ma", men vid den tiden på dygnet önskar jag största möjliga tystnad. Nappen den flyger en halvmeter från hennes mun - om man nu vågar testa det knepet - för nu vill hon snacka! Halvt medvetslös av trötthet tänkte jag att vi tar morgonen som den kommer, barnen och jag. Men när klockan var 8:57 kom jag plötsligt på att äldsta tjejen skulle på utflykt klockan 9:00 och dessutom med buss och t-banan. En snabb blick på barnen - shit pyjamasar och halväten frukost - tuff match! De blev påklädning i rekordfart och en språngmarsch till dagis, vilket uppskattades av mellankillen som flög fram på ståbrädan. "Fortare mamma". Som tur för oss blev utflykten något försenad och vi hann! Koma-mamman (alltså jag själv) lyckades till och med vakna under joggingturen. Mysig lunch med mamma senare var balsam för själen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar