fredag 27 november 2009

Har du svampar i öronen eller...?

Än så länge är biverkningarna efter sprutorna milda. Tilda har ont i armen och är lite hängig och Axel klagar mest på ont på fotknölen (!), vilket troligtvis har en helt annan orsak... Men det verkar däremot som sprutan har påverkat hans humör. Han väckte mig fly förbannad i morse med orden:
- Mamma pappa säger att jag är ett Limebarn, men jag är ju Mandarinbarn (han syftar på dagisavdelningar).
- Han kanske bara råkade säga fel, eftersom du gick på Lime tills för några månader sedan? Du får väl säga till pappa att han sa fel.
Axel öppnar dörren till badrummet där Anders står i duschen.
- Pappa du sa feeeel!
- Vad säger du gubben? Jag hör inte när jag står i duschen. Kan du gå lite närmare så att jag hör vad du säger?
- Har du svampar i öronen eller?
- ? (Anders)

1 kommentar:

  1. Har Anders kollat? Kanske har Axel sett något ni inte sett? Kram

    SvaraRadera