tisdag 22 juni 2010

Sick-sack

I eftermiddags gick jag och barnen till en insjö i närheten av där vi bor. Eller rättare sagt barnen cyklade och jag halvsprang efter med vagnen, i ett löjligt försök att hålla jämna steg. Ja jädrans vad det går undan nu när de cyklar. Förra året fick jag tjata på Axel att han skulle trampa på mer, för att han åtminstone skulle nå krypfart. Men det var då det. Nu kör han i någon slags sick-sack-racer-stil, han kör så snabbt han orkar, och korsar samtidigt både cykelvägen och gångvägen. Huvaligen!

Eftersom jag blev helt kallsvettig när jag såg andra cyklister väja för Sick-Sack-Axel, bad jag barnen att cykla på gångvägen och inte cykelvägen, men då blev Tilda skitsur.
- Fy vad orättvist! Barn har faktiskt samma rätt som vuxna att cykla på cykelbanan!

Ja herregud. Jag får nog lägga ut ett varningsmeddelande på facebook nästa gång vi tar en långtur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar