fredag 11 juni 2010

Fotboll, fotboll, fotboll

- VARFÖR ÄR DET FOTBOLL PÅ TV OCH INTE SÅ SKA DET LÅTA!!!!?
Nej, det är inte alla som uppskattar att det vanliga fredagsmyset till "Så ska det låta" bytts ut mot fotbolls-VM. Tilda var milt sagt grymt besviken nu på kvällen. Anders försökte förbättra stämningen, genom att berätta att när hon var liten, tyckte att det var spännande att titta på fotboll och heja på Sverige.
- Fastän nu är ju så klart inte Sverige med.
- Va, är inte ens Sverige med!?
Nej, inte blev det bättre av den berättelsen...

Själv känner jag mig också rätt ointresserad av VM. Jag som ändå brukar uppskatta bra fotbollsmatcher när mycket står på spel. Men det är ju faktiskt bara så tråkigt att inte kunna heja på Sverige. Man vill ju ändå få leva lite på hoppet, åtminstone i början av VM. Tänka att, den här gången, ja den här gången, kanske det blir som den där fantastiska sommaren -94.

Men nu är ju som sagt chansen rökt direkt. Så jag, jag längtar tills VM är slut och alla sköna serier är tillbaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar