söndag 9 maj 2010

Grus, matklägg och Pippitält

- Nu får du faktiskt vara lite trevligare.
Orden är Tildas och hon har så rätt. Usch vad sur, gnällig och irriterad jag har varit i veckan. Arg för att jag får sova för lite, för att barnen har varit sjuka, för att det aldrig blir nån vårvärme, för att det är för mycket grejer på för liten yta, för att det är ett bombnedslag i klädkammaren och att det därmed innebär livsfara att öppna dörren eftersom jag riskerar att få en flyttkartong eller pjäxbag i huvudet, för att det ligger grejer ööööööverallt, för att det är grus i hallen och matklägg på golvet, för att matbordet aldrig är avtorkat, för att tvätthögen aldrig aldrig aldrig minskar, för att barnen skriker, för att de aldrig somnar på kvällen, för att det alltid finns disk att ta hand om och för att jag krockar med ett Pippitält när jag rör mig från vardagsrummet till köket. Ge mig mer rock´n roll nu!!!

Så där. Nu känns det faktiskt lite bättre.

2 kommentarer:

  1. En kram till dig ikaoset, vi har kaos här oxå eftersom vi drog igång utbyggnad snabbt.... Har allt tänkt att ni skulle komma hit nån fredag em men vi har som sagt haft lite rörigt.. Kanske vi kan boka in fredag den 21 em??? Med reservation att jag kanske ska passa AnnaCarins barn (tror dock inte att det blir så) Kanske Anders skulle komma och vi kan käka sen??

    SvaraRadera
  2. Jag kan verkligen känna igen mig i din beskrivning. Man kan bli så trött på all röra, att aldrig någonting kan få vara nystädat, undanplockat, väldoftande, nyskurat, färdigtvättat en endaste gång. Å så hängiga barn som inte sover när man själv vill som pricken över i. Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera