torsdag 4 november 2010

Sju eller åtta?

Ur led är tiden. Ja, åtminstone verkar inte mina barn fatta det där med vintertid. För hallå! Det är ju meningen att de ska bli tröttare på kvällarna och piggare på morgnarna. Men av det märks - absolut intet. Nej, de är som duracellkaniner på kvällarna och fullkomligt okontaktbara på morgnarna - ja rätt lika mig själv faktiskt.

Kom plötsligt att tänka på vad min mamma sa VARJE år när vi bytte från sommar- till vintertid.
- Tänk på att även om klockan bara är sju, är den åtta i kroppen.
Och så skickades vi i säng en timme tidigare. Samma sak nästa dag och nästa och nästa...

Men inte var jag trött inte. Och inte är mina barn trötta nu. Nej, i dag är det bara jag som vill gå och lägga mig klockan sju. Men det gör jag ju inte och när klockan passerat tio är jag pigg som en mört - eller kanske duracellkanin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar